12. april 2011

Zakaj bi brezplačno predlagal prijateljem, če lahko kupiš oglas?

Pojavnih možnostih, ki jih Facebook (FB) nudi blagovni znamkam, je več. Me je pa v preteklih dneh najbolj zmotila predvsem odsotnost ene možnosti. Blagovne znamke se lahko na FB teoretično pojavljajo na 4 načine oz. skozi 4 kanale. Ti kanali so FB stran, profil, skupina in oglas. Izraz teoretično sem uporabila, ker imajo blagovne znamke možnost uporabe vseh oz. kateregakoli izmed naštetih kanalov, a vsi niso primerni. Namreč, za blagovno znamko (in grajenje na njeni pojavnosti, imidžu in CRM) je najprimernejši kanal FB stran, iz več razlogov.



Ključni marketinški razlog je, da ima FB stran neomejeno število možnih oboževalcev in še več, ponuja najrazličnejše možnosti od prilagojenih zavihkov, integracije raznih aplikacij, nalaganje avdiouvizualnih materialov in še bi lahko naštevala. Sej tako ali tako sami veste, a kljub temu, mogoče kdo izmed vas nima FB, zato bom nadaljevala. Profil ima podobne funkcije kot stran, a je število prijateljev omejeno na 5000, hkrati pa zveni nekoliko čudno, če je blagovna znamka tvoj prijatelj (čeprav odnosi med potrošniki in blagovnimi znamkami bazirajo predvsem na emocijah in so zahteve pri odnosih vedno bolj podobne prijateljskim, da ne omenjam vrednot BZ). FB skupina ima spet podobne funkcije, a se je njena namembnost v zadnjem času nekoliko spremenila ter postala podobna namembnosti google skupin.

Omenjenih prednosti FB strani se vedno bolj zavedajo tudi blagovne znamke same, posledično opažamo porast njihove prisotnosti na FB. Zanimivo je, da so do nedavnega administratorji in vsi oboževalci posamezne FB strani na to lahko povabili svoje »osebne« FB prijatelje, od nekje januarja 2011 pa to več ni mogoče. Sprva sem bila povsem šokirana in se v trenutku šoka nisem domislila nobenega razumnega razloga, nato pa me je nenadoma prešinilo – zakaj bi lahko blagovne znamke na FB brezplačno gradile baze svojih »oboževalcev«, če lahko na FB zakupijo oglasni prostor. 

Seveda je to povsem razumna (seveda iz marketinškega vidika) poteza, a nedvomno neugodna za samo blagovno znamko Facebooka. Namreč, vse lepo in prav, če ti proračun dopušča zakup oglasnega prostora ali recimo nagradne igre, s katerimi pridobiš oboževalce, ampak kaj pa če proračuna nimaš? Kako bodo potem razni neprofitni, celo družbeno koristni projekti (na primer izobraževalni, ekološki, družbeno odgovorni …) dobili oboževalce? Kako bodo FB strani reformnih političnih misli in gibanj pridobile bazo potencialnih aktivistov v zadostnem času? Kako bodo ideje vredne pozornosti slišane? Baje ima FB (skupaj z drugimi družabnimi omrežji) izjemen demokratični potencial – vsaj dokler odvisnikom moderne družbe ne povzroči abstinenčne krize (beri izpada dobička). No, mogoče pa bo na katero izmed teh vprašanj odgovorilo čudežno povabilo na dogodek. Saj veste, eno tistih, ki vam zadnje tedne dušijo 'notifications'. ;)


Avtor: Teja

1 komentar: