3. april 2011

Vodja projektov – superčlovek?

SOF-ova delavnica, ki me je že od samega začetka najbolj zanimala – delo vodje projektov v oglaševalski agenciji. Že velikokrat smo se s sošolkami pogovarjale o posameznih vlogah v oglaševalski agenciji in vodja projektov se sigurno sliši precej zabavno, predvsem pa zelo dinamično delo. Po delavnici me je želja po tem, da bi kadarkoli sploh postala vodja projektov, minila. Pa poglejmo zakaj. Urša Pučko nam je predstavila vloge vodje projekta, naštela jih je 23.

Vodja projektov je podajalec (vedeti mora, kakšno vlogo imajo člani ekipe, jih stalno usmerjati k ciljem), diplomat (skrbi za to, da ne pride do sporov med kreativci in naročniki), »jasnovidec« (predstava o tem, kaj se bo zgodilo vnaprej, ko rešiš krizno situacijo), prijatelj (dobri odnosi z naročniki in celotno ekipo), upravljalec dogodkov (nadzor nad celotnim dogajanjem – vedenje, kdo je odgovoren za kaj), zabavljač (napol stand up komik, tudi če ti naročnik ni všeč, je potrebno ohraniti dober odnos), prodajalec (pogajanje za plačilne roke, zagovarjanje določene ideje), reporter (poročanje ekipi o tem, kar se z naročnikom dogaja), učitelj (naročnike poučuješ o trendih, jim prenašaš znanja), kritik (ne žaljivost, agumentacija), povezovalec (usklajevanje, usmerjanje nalog, poznavanje navad različnih ljudi), raziskovalec (poznavanje osnov raziskovalnega posla), gasilec (reševanje kriz, iskanje vzroka problema, ne krivca), maratonec (fizična in psihična kondicija), ambasador (agencijo in njene vrednote predstavljaš navzven), svetovalec (izražanje mnenja o blagovni znamki, vsebini), računovodja (osnovna znanja vrednotenja storitev), strateg (analiza znamke, konkurence, razumevanje pozicioniranja, skrbnik strategije), eticist (upoštevanje regulative, kodeksa), performer (dober nastop na prezentaciji, poslovnem kosilu), strateški načrtovalec (skrb za projekt od A do Ž), podjetnik (pogovor z naročnikom o priložnostih na trgu), hišnik (organizacija piknika), cheerleader (motiviranje, hvala drugih ljudi, ljubezen do skupinskega dela).

Po vseh teh vlogah sta dekleti iz Pristopa še nekajkrat omenili stres, neplačane nadure, ostajanje v pisarni do poznih ur, stalno reševanje konfliktov. VP je dejansko človek med dvema ognjema, ker je stalno med agencijo in naročnikom. Jaz pri vseh teh vlogah VP-ja padem že na drugi točki – diplomat – verjetno zadnja lastnost, ki bi jo pripisali kolerikom. Pa tudi če bi se lahko spremenila in postala izjemno potrpežljiva ter diplomatska, še vedno nočem živeti in dihati s svojo službo, ker me vseeno zanima še ogromno drugih stvari. Sedaj imam pa spet eksistencialno krizo, ker še vedno ne vem, kaj bi rada počela v življenju. Ampak vseeno – bolje vedeti, da za neko delo nisi primeren kot pa to, da je cel čas tvoj cilj postati VP in potem ugotoviš, da je že tvoja osebnost neprimerna za to delo. Tako sem lahko prečrtala še eno od številnih stvari, za katere sem ugotovila, da mi niso najbolj pisane na kožo. In kaj potem sploh lahko počne kolerik?! Prav tako me zanima, ali obstaja recept, kako postati konformistični flegmatik. Itak.

Urša Pučko in Petra Muth sta zaključili povsem preprosto: you've got to love it.

Avtor: Urša

Ni komentarjev:

Objavite komentar