22. januar 2012

Evropske kreativne scene v Ljubljani (ali ko si želiš, da bi v Koloseju namesto filmov vrteli oglase)

Plakatov z Bradom Pittom, Leonardom di Capriem in Georgem Clooneyem nisem dojela. Vsaj ne dokler nisem bila opozorjena na to, da pravzaprav govorijo o kreativnih scenah v oglaševanju in ne o podelitvi nekih filmskih nagrad – pa še takrat me niso ravno prepričali. A ker sem rahlo obsedena z obiskovanjem oglaševalskih festivalov (pa tudi zaradi super popusta, ki so ga prijazno uredili ŠSDMS), sem popoldne minulega petka preživela v Kinu Šiška na konferenci in podelitvi nagrad Epica, Europe's Premium Creative Awards.


(vir: Marketing Magazin)

Pred prihodom sem pričakovala tipično konferenco z vsem, kar spada zraven: luštnimi akreditacijami, ki ti dajejo občutek, da si del nečesa pomembnega; 'welcome bagi' s kupom neuporabnih stvari, ki te kljub temu nenavadno razveselijo; bolj ali manj zanimivimi govorci, ki predavajo o bolj ali manj že prežvečenih temah ali pa te totalno navdušijo; in kupom (m)ad-manov, ki so zapustili službene prostore malo prej kot ponavadi z izgovorom, da se gredo izobraževat. 

Letošnja Epica pa je bila popolno nasprotje: namesto akreditacije smo dobili modro papirnato zapestnico (takšno, ki jo dobiš na glasbenih festivalih), o welcome bagih ne duha ne sluha (še dobro, da imam vedno s sabo kuli in beležko :)), prav tako ne o množici obiskovalcev. Polovica dvorane Kina Šiška je vse do večera ostala žalostno prazna, drugo polovico pa smo večinoma zasedli mi in 30 norveških kreativcev na kolektivnem "dopustu". Rdeča nit predavanj - ki bi jim raje rekla nastopi, saj niso imeli večje izobraževalne vrednosti - je predstavitev nagrajenih agencij in njihovega dela, kar me je na začetku rahlo zmotilo. Upala sem namreč, da bom z novo pridobljenim znanjem popisala polovico zvezka, a sem nad tem kmalu obupala, ga pospravila nazaj v torbico in se prepustila toku dogajanja. 


Heineken: The Date, Wieden+Kennedy Amsterdam (Grand Prix v kategoriji Film)


Zbrane je najprej nagovoril Aljoša Bagola, ki je tuje goste naučil nekaj osnovnih fraz preživetja na slovenskih ulicah, kot so »hvala«, »kozarec rdečega, prosim«, »kaj bi ti delo« in »pitch cutty mutter nah«. Po predstavitvi Pristopa ga je na odru zamenjal simpatični Nemec Heiko Freyland, kreativni direktor hamburške agencije kempertrautmann, ki je kasneje pobrala tudi zavidljivo število nagrad. Za razliko od večine drugih ni le pritiskal na gumbek PLAY, ampak je za nas pripravil "schnellkurs" z naslovom How to be creative oz. kaj potrebujemo, da smo maksimalno kreativni: strast do dela, radovednost, znanje, vpogled, ideje, sodelovanje in pogum, predvsem pa se moramo ob delu zabavati. Sledila mu je precej zmedena, a večini simpatična, kreativna direktorica dunajske agencije Demner Merlicek & Bergmann Rosa Haider-Merlicek. Žal sem ji težko sledila, saj je slabo govorila angleško, oglasi pa sploh niso imeli podnapisov, zato se z njenega predavanja spomnim le tega, da je poročena s sodelavcem in da v enem od oglasov igrajo kar njeni otroci. Poleg Heikota me je navdušil še Francoz Pascal Crifo, vodja medijev pri pariških Fred&Farid, ki ni le razkazoval dela svoje agencije, temveč nam je razkril še ozadje in strategijo nagrajenih komunikacijskih kampanj. Po kratkem odmoru so sledili še kreativni direktor nizozemskega predstavništva Wieden+Kennedy, ki se je osredotočil na njihovo najnovejšo kampanjo za Heineken; norveška predstavnika agencije Los&Co; in Švicar Martin Spillman, izvršni kreativni direktor pri Spillman/Felser/Leo Burnett

SwissLife: Life's Turns in a Sentence, Spillman/Felser/Leo Burnett (Grand Prix v kategoriji Tisk)

Organizacija dogodka me je sicer rahlo razočarala zaradi vsega že zgoraj omenjenega, ponavljajočih se blazno motečih tehničnih težav z videoprojektorjem in odsotnosti kave med odmorom za kavo (je to že razvajenost ali je upravičeno pričakovati brezplačno kavico in sadje, če plačaš za dogodek določeno ceno?). Kljub vsemu pa bi petkovo popoldne ocenila kot prijetno preživeto, saj si vse preredko utrgam čas za ogled res dobrih oglasov. Epica je pravzaprav šesturna kinopredstava, kjer namesto filma vrtijo najbolj kreativne domislice mojstrov evropskega oglaševanja. Kupim. Raje kot vstopnico za Kolosej. 

Večerni program je popolnoma spremenil celoten vtis. Dvorana se je ob podelitvi napolnila do zadnjega kotička, videli smo še več izjemnih kreativnih rešitev, sponzorja Heineken in Martini sta ves večer skrbela za zastonj pijačo, Sevdahbaby so s koncertom navdušili vse prisotne, še bolj pa je na afterpartyju 'raztural' DJ s svojim fantastičnim izborom glasbe, za katero smo se vsi spraševali,"kje za vraga najde te komade?!". Skratka, Epica je storila nepričakovano in me navdušila kljub neizpolnjevanju mojih pričakovanj. Če bi plačala polno ceno, bi morda bilo drugače, tako pa sem že z vso popito sponzorsko pijačo nadomestila tistih 40€ študentske kotizacije. :) 

Vse preostale nagrajence si lahko sami ogledate tukaj, jaz pa bom za konec raje z vami delila nekaj domislic, ki so mi najbolj ostale v spominu.

Deutschland findet Euch, kempertrautmann, Hamburg



LAFA: The Sex Profile, ESTER, Švedska




Micasa: Names Promotion, Spillman/Felser/Leo Burnett, Švica



Edding: Digital Highliter, kempertrautmann, Hamburg

Avtor: Maja B.

Ni komentarjev:

Objavite komentar