1. februar 2012

Kdaj bodo poslovna družabna omrežja nadomestila e-maile?

Na Valu 202 sem poslušala zanimivo oddajo o trendih in spremembah v komunikaciji, v kateri so govorili o širjenju poslovnih družabnih omrežij, ki naj bi v prihodnosti nadomestila komunikacijo po elektronski pošti. V povprečju posameznik v podjetju pošlje in prejme 100 e-mailov na dan, kar je časovno precej neučinkovito. Hkrati naj bi se začela razvijati poslovna družabna omrežja, s pomočjo katerih naj bi posameznik dobil 50 % manj sporočil. Trend naj bi se najprej razvil v namene interne uporabe med zaposlenimi posameznih podjetij, vizija pa je, da bi nekega dne prenehali uporabljati e-maile.


Dvajset let smo se borili, da smo postali družba brez papirja (ne morem se povsem strinjati, da smo to res postali, je pa vsekakor viden velik napredek, saj vse več dreves preživi na ta račun). Naslednjih dvajset let naj bi se borili, da se bomo znebili komunikacije preko e-mailov. Glavni razlog je to, da e-mail ne zdrži več tempa, saj se komunikacija odvija prehitro. Samo kot primer: že dve uri sedim pred računalnikom z namenom, da uredim  dokument. Naloge se še vedno nisem lotila, ker količine prejetih e-mailov ne morem zmanjšati na 0; ko odpišem enega, že pride naslednji, na katerega moram spet odpisati in tako pridem v začarani krog. Skratka, blazno resno upam, da se bo preskok v komunikaciji zgodil prej kot v dvajsetih letih in verjamem, da se tudi bo. Neprestane debate o tem, kako zmanjšati število e-mailov pri delu v društvu ali na projektih pa me samo še bolj spodbujajo k temu, da poiščem boljše orodje za komunikacijo - če bo to poslovno družabno omrežje, tudi prav.

Avtor: Urša S. 

2 komentarja:

  1. Kakšne so pa kej predlagal rešitve, kako bi se to dalo rešiti?

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz na dan dobim 800 sporočil. Večina je seveda spremljanje e-list in konkurence - le del pa je e-pošta poslovnih partnerjev. Tako da moram odgovoriti le na 15-16 sporočil, torej največ 2%.

    Vse drugo je stvar boljše komunikacije med poslovnimi partnerji (ne smeti!, ena misel do 50 besed v enem sporočilu, pomembna komunikacija ne prek e-pošte) in organizacije tako e-pošte kot časa. Hmm, bom moral narediti e-tečaj, če želim pomagati še drugim :-).

    OdgovoriIzbriši