11. november 2012

Oh ti bedasti napevi!


Če bi zadela jackpot … Obstaja kdo, ki te povedi ni prebral po melodiji napeva iz oglasa za Euro Jackpot? Če ste vsaj nekajkrat videli omenjeni oglas, sem prepričana, da veste, o čem govorim. Tako imenovani jingli, napevi, ki se pojavljajo v oglasih, so nočna mora nas vseh. Sovražimo jih, a si jih obenem ne moremo izbiti iz glave.

Sodeč po raziskavi Unileverjeve blagovne znamke Chicken Tonight, poznane prav po uporabi jinglov v oglasih, 42 % ljudi ne mara oglasnih napevov. Sama definitivno spadam v to skupino in pravzaprav se mi zdi omenjeni odstotek dokaj nizek. Komu le je všeč, če se ti med že tako psihično napornim pisanjem izpita v misli prikrade: »Ice, ice pingvin, jaz sem ice, ice pingvin!« In potem si zaželiš Kinder Pinguina …

Ne glede na nenaklonjenost ljudi do jinglov, pa so le-ti učinkoviti. Omenjena raziskava je pokazala, da si ljudje kar 58 minut na teden v mislih prepevamo lahko zapomljive napeve, kar na letni ravni znese dobra dva dneva. Da si napev izbijemo iz glave, traja kar 17 minut.  Zanimiv (in obenem kar malo strašljiv)pa je tudi vpliv napevov na otroke. 20 % otrok zna zapeti vsaj en oglasni napev že pri treh letih, 14 % staršev pa pravi, da so svoje otroke slišali mrmrati melodije teh napevov, še preden so znali govoriti. Glasbena psihologinja dr. Victoria Williamson pravi: »Glasba je eden izmed najmočnejših sprožilcev spomina. Ko se združi z besedilom, vizualnimi podobami in s premikanjem, pa nam še bolj ostane v spominu.« Znanstveniki naštevajo različne vzroke, zakaj so jingli tako učinkoviti. Nekateri to razlagajo s ponavljajočim se krožnim draženjem nevronom, spet drugi z možganskim sistemom, ki si zvoke ponavlja, da bi si jih možgani lažje zapomnili. Kakorkoli že, napevi, ki se nam najbolj usedejo v misli, so kratki, preprosti, glasni, energični, imajo veliko ponovitev, rim in preskokov v melodiji. Na ta način privabijo našo pozornost, v trenutku vzpostavijo identiteto blagovne znamke in ostanejo v našem spominu še dolgo časa. S tem izboljšujejo prepoznavnost, priklic in zavedanje blagovne znamke.

Napevi tega tipa so bili sicer na vrhuncu popularnosti v sredini prejšnjega stoletja, trenutno v oglasih prevladuje licencirana glasba založb. Vendar pa jingli kot preizkušeno uspešna tehnika oglaševanja še zdaleč niso izumrli in tako si še vedno dan za dnem prepevamo »Paparapapam, I'm lovin' it!« in druge.

Naslednjič ko slišite kakšen jingle, pa se nikar ne razburjajte. Vzemite to kot nujno zlo čudovitega oglaševalskega sveta. Pa naj vam tistih 17 minut po tem hitro mine! ;)

Nekoč … in danes.

Avtor: Maja Pozvek



Ni komentarjev:

Objavite komentar